برنامه یا طرح کسب و کار باید دارای یک ساختار برنامهریزی شده و رئوس مطالب ویژهای باشد. این موضوع به ما اطمینان میدهد که هیچ اطلاعات مهمی را فراموش نکردهایم و این که این اطلاعات به نحوی منطقی ارائه شدهاند. بطورکلی رئوس مطالبی که در تدوین برنامه کسب وکار باید مورد توجه قرار گیرند به شرح ذیل میباشند:
× مرحله اول) تعیین اهداف
1- خلاصه مدیریتی
2- مقدمه
3- تعیین اهداف بازاریابی
× مرحله دوم) تجزیه و تحلیل موقعیت
1- تحلیل محیط داخلی
2- تحلیل محیط خارجی
3- تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها وتهدیدات
× مرحله سوم) تعیین استراتژیهای بازاریابی
× مرحله چهارم) بخشبندی بازار
1- بخشبندی بازار
2- تعیین بازار هدف
× مرحله پنجم) تعیین تاکتیکهای بازاریابی
1- تعیین تاکتیکهای مربوط به محصول
2- تعیین تاکتیکهای مربوط به قیمت
3- تعیین تاکتیکهای مربوط به ترفیع
4- تعیین تاکتیکهای مربوط به توزیع
مرحله ششم) طراحی فرایند اجرا و کنترل
برای مشاوره در نوشتن طرح برنامه ریزی کسب و کار(Business Plan) با ما در تماس باشید
مهدی بصیرزاده 09125457825