برنامه بازاریابی و طراحی یا برنامه ریزی کسب وکار Business Plan




برنامه یا طرح کسب و کار باید دارای یک ساختار برنامه‌ریزی شده و رئوس مطالب ویژه‌ای باشد. این موضوع به ما اطمینان می‌دهد که هیچ اطلاعات مهمی را فراموش نکرده‌ایم و این که این اطلاعات به نحوی منطقی ارائه شده‌اند. بطورکلی رئوس مطالبی که در تدوین برنامه کسب وکار باید مورد توجه قرار گیرند به شرح ذیل می‌باشند:

×   مرحله اول) تعیین اهداف

1- خلاصه مدیریتی

2- مقدمه

3-‌ تعیین اهداف بازاریابی

×   مرحله دوم) تجزیه و تحلیل موقعیت

1- تحلیل محیط داخلی

2-‌ تحلیل محیط خارجی

3-‌ تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها وتهدیدات

×   مرحله سوم) تعیین استراتژی‌های بازاریابی

×   مرحله چهارم) بخش‌بندی بازار

1- بخش‌بندی بازار

2-‌ تعیین بازار هدف

×   مرحله پنجم) تعیین تاکتیک‌های بازاریابی

1-‌ تعیین تاکتیک‌های مربوط به محصول

2-‌ تعیین تاکتیک‌های مربوط به قیمت

3-‌ تعیین تاکتیک‌های مربوط به ترفیع

4-‌ تعیین تاکتیک‌های مربوط به توزیع

مرحله ششم) طراحی فرایند اجرا  و کنترل

 

برای  مشاوره در نوشتن طرح برنامه ریزی کسب و کار(Business Plan) با ما در تماس باشید

 مهدی بصیرزاده 09125457825

mehdi_basirzadeh@yahoo.com

 irantriz@gmail.com

www.irantriz.ir